Wednesday 5 December 2012

Dalam Dakapan Ukhwah versi KITA;D

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..kita mampu dan sentiasa berusaha berlapang dada..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..iri hati hasad dengki jauh sekali ingin didekati..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..kita rasa 'berhimpit-himpitan' dalam perjalanan tu perkara biasa..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..kita x pernah lupa untuk saling ingat mengingati..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..susah senang kita tetap bersama..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..x pernah lekang doa rabitah dpinta kepada Illah demi memohon di perkuatkan lagi ikatan hati2 ini T_T..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..pertemuan dan perpisahan kita hanya kerana-Nya..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..wang masa tenaga x jadi masalah utama lagi..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..akhirnya terkantoi juga siapa saya pada anda:)..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..rasa pahit dan perit itu memang ada dan kita rasainya bersama..tetapi ketahui lah..yang pahit itu la yang membuatkan kita rasa manis di akhirnya..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..ingatlah..bila kita rasa down dalam menegakkan agama-Nya..jangan di lupa..Rasullullah dan sahabat serta org2 terdahulu lebih hebat ujiannya..dan ingatlah..mmg itulah Sunatuallah..so, jangan pelik jangan heran bila kita duji..tp bersyukur,,kerana itu bermakna anda benar2 berkerja=D..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..kita sentiasa saling menguatkan antara satu sama lain secara sedar mahupun tidak sedar secara langsung maupun tak langsung..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..alhamdulillah kita sama2 berusaha melahirkan bi'ah solehah..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..kita bersama berusaha ingin menambah memperbaiki meningkatkan lagi ukhwah kita semua keperingkat itsar.. Kerana kita tahu..

" Ukhwah itu Teras Kegemilangan;D"

Dan

"Ukhwah itu saudara Keimanan^_^"

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..aku dan kita semua berharap xda la sengketa antara kita..sengketa itu blh timbul kerana bisikan c syaitan bermotifkan untuk meruntuhkan ukhwah kita dan ingin melemahkan dan melambatkan dakwah kita..oleh itu,bila timbul rasa x senang didada atas tindak tanduk antara kita..jangan djaja2 masalah nya kepada yang tidak sepatutnya kerana ia menunjukkan kelemahan kita..sebaliknya berbincang baik dgn tuan empunya badan sama2 baiki kelemahan kerana kita melengkap kan antara satu dgn yg lain..dan kita maklum kita punya kelemahan dan kelebihan masing2..dan bertawakallah dan beristigfarlah pada Yang Esa^_^..kerana semua yang berlaku itu xkan berlaku tanpa izinNya dan kerana Allah itu sentiasa punya masa mendengar rintihan kita..apa2 pun yang terjadi, ingatlah Ia pasti mempunyai maksud dan agendaNya tersendiri utk melatih serta mengajar kita =,)

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah..kita sujud,kita ruku',pada Yang Esa, kita doa kita mohon, pada Yang Esa..kita seru kita bawa manusia juga pada Yang Esa iaitu Allah..alhamdulillah aqidah kita sama,fikrah kita serupa..semga dgn ukhwah kita menguatkan lg rasa izzah kepada Allah..dan semga ukhwah kita menyebabkan kita x pernah rasa lelah mengeluh dan mengalah dalam mengembalikan menaikkan menyebarkan islam didunia..walaupun kita tahu,mungkin kita x sempat bersama mereka ketika islam berada di atas..tp biarlah kita menjadi batu2 yang membantu menaikkan islam itu..ingat, Allah x melihat pada hasil kita semata..tp apa usaha kita:)..semoga Allah meredhai kita di dunia dan di akhirat sana..

Akhwat fillah..dalam dakapan ukhwah juga...aku x segan aku x malu aku nak kata aku nak luah..

"AKU SAYANG AKU CINTA KAMU SEMUA KERANA ALLAH:D"..

Kerana aku x tahu bila lagi kita kan ketemu..kerana ajal maut itu rahsiah Allah..

Dari Anas r.a. bahawasanya seorang lelaki yang berada di sisi Rasulullah saw maka seorang lagi lelaki melaluinya sambil berkata:

"Ya Rasulullah, sesungguhnya aku mencintai orang itu."

Maka Rasulullah bersabda:

"Sudahkah anda memberitahunya?" "Tidak," jawab lelaki tersebut. "Hendaklah anda memberitahukan kepadanya."

Maka pergilah lelaki itu menemui orang yang lalu tadi sambil berkata kepadanya, "Sesungguhnya aku mencintaimu kerana Allah."

Berkatalah orang yang lalu tadi, "Semoga Allah mencintaimu yang keranaNya engkau mencintaiku."

[Riwayat Abu Daud dengan sanad sahih]

Saya dah luah cinta sy kepada mereka,anda pula bagaimana:D??